Magdalena Prado
Magdalena questions herself about that which remains hidden, the support, giving rise to the work that identifies her: research on paper and large installations. This material becomes the work through gestures such as the "removed paper" in which the artist removes its surface. This act of removing the materiality outwards, is also evidence of a precise and meticulous work, which transports to a kind of meditation, proper and referred to the repetitive work of roughing.
The artist has experimented with superimposing two opposing papers (black and white), playing with their relationship and degrading the material in such a way as to reveal the other. Finally, she has worked with papier-mâché, adding a new dimension to this technique.
Magdalena se cuestiona sobre aquello que permanece oculto, el soporte, dando inicio a el trabajo que la identifica: la investigación sobre el papel y las grandes instalaciones. Este material se convierte en la obra a través de gestos como el “papel removido" en el que la artista remueve su superficie. Ese acto de sacar la materialidad hacia afuera, es también evidencia de un trabajo preciso y minucioso, el que transporta a una especie de meditación, propia y referida al trabajo repetitivo de desbastar.
La artista ha experimentado con sobreponer dos papeles opuestos entre sí (blanco y negro) jugando con la relación de estos y degradando el material de tal manera de ir dejando ver al otro. Finalmente ha trabajado con papel maché, sumándole a esta técnica una nueva dimensión.